dinsdag 12 januari 2010

Het begin na het einde

Lisa St Aubin de Teran in Mijn favoriete reizen:

"Wat alle sprookjes gemeen hebben is dat wanneer het over de liefde gaat (wanneer alle bergen beklommen zijn, al het kreupelhout is weggekapt, alle draken gedood zijn en de prins en de prinses, of de prins en het boerenmeisje elkaar in de armen zijn gevallen) het stel altijd 'nog lang en gelukkig leeft'. Wat het einde van het verhaal lijkt te zijn, is eigenlijk het begin. Het liefdesverhaal begint in de leegte na het woord 'einde'
Vanaf het moment dat Robbie en ik ons verloofden, leefde ik in die leegte, dat onbekende gebied, dat vreemdste land ter wereld."

1 opmerking:

  1. ik kan me helemaal vinden in deze woorden.
    Ben erg benieuwd naar zaterdag en heb er zin in!
    een LCH schrijfcaféfan

    BeantwoordenVerwijderen