donderdag 22 april 2010

Drijven en landen

Ik heb net gezwommen. Nu zit ik met zware benen achter mijn bureau. Na het drijven in water voel ik altijd zo duidelijk hoe de zwaartekracht aan me trekt. Een loodrechte kracht die me het hier en nu intrekt. Achter dit bureau, in mijn atelier.
Ik voel de koude vloer onder mijn voeten. Ik draag door mijn moeder gebreide sokken. Een lichte geur van chloor hangt nog om mijn huid. Nat krullend haar.
Buiten is het af en toe zonnig. Dan weer bewolkt. Nog steeds brandt het electrische kacheltje naast mijn werkplek. En net heb ik op de electrische deken op mijn bankje gemediteerd. Binnen blijft het winter.
Dit is mijn laatste, koude, lente in deze wonder-word-winkel aan het Herderplein. Per 28 juni moet ik er uit. Dan ga ik weer drijven.

Als iemand een goede plek weet waar deze wonderwoordenwinkel opnieuw kan landen, laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten