maandag 6 oktober 2014

Geloofsbelijdenis

Deze geloofsbelijdenis heb ik geschreven tijdens het Schrijfcafe dat dit najaar in het teken staat van Geloof, Hoop en Liefde.


Ik geloof zonder geloof

De vier edele waarheden vergeten
alle heilige meningen niet langer toegedaan
de stappen naar verlichting, de heilige drie-eenheid
het achtvoudige pad- verleden tijd

Ik geloof zonder mal
zonder rechte rug, zonder hoofd

Ik geloof in de kleine dingen

in de blauwe ogen van Lotus
in de ochtendgloren met lage mist
in de noestige stam van de Ginko

Ik geloof in boeren in het openbaar
in ijskoude cola met naturel chips
in chai met slechte zwarte thee

Dit universum is voor mijn kleine geloof te groot 
de verlichting zo ongeloofwaardig
dit leven zo ongelooflijk 
dat ik beter af ben met ongeloof

Ik ongeloof de liefde
ongeloof god en ongeloof de hemel
mijn ongeloof
is alles wat ik geven kan

Ik leg mij neer op de grond
zonder mal, zonder hoofd
en kijk naar de sterren 

Ik geloof zonder geloof
in een geloof
dat niet geloofd wil worden
maar geleefd 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten